Life As I Know - Del 7

Förra delen:
Plötsligt kommer Harry inrusandes och ropar: "NIALL I'VE FOUND HER! HURRY!". Han lyfter upp mig i hans famn och jag är helt livlös i kroppen, om jag själv inte visste att jag levde skulle man kunna tro att jag var död..
"Oh My God!.. Alice, do you hear me?" Sa Harry och flåsade..
"Alice, please, answer me?" Sa Niall och strök bort mitt hår ur ansiktet..
De båda kollade på varandra, oroliga blickar...



"Call the ambulanse Niall! Hurry!" Säger Harry och Niall fiskar upp mobilen och fickan.. Just då får jag en liten energi kick, jag hatar sjukhus osv. jag vill verkligen inte dit!

"Noo.. Please don't!" väser jag fram som ett svar.. Både Harry och Niall kollar på mig, inte säkra om jag just sade något.
"Alice, what did you say?" Frågade Niall..
"Don't....call..the..hospital.." väste jag fram..
"But Alice, you're really ill!" säger Harry och kollar oroligt på mig...
"Noo.. I'm just.. tierd and.. weak.." jag kollar på honom med bedjande ögon.
"But..."Säger Harry innan jag avbryter honom.. "I just.. need something..to eat and.. sleep.. I promise Harry.. I'm okay!" Jag kollar på honom och får fram ett ganska lyckat leende.
"Well, okay, but if you don't get better tomorrow Niall and I will call the hospital!" Säger Harry och Niall lägger till: "Deal?"
"Yeah.. It's a deal..But please.. get something to eat.. I'm starving!" Säger jag lutar mitt huvud mot Harry's axel.
________________

Niall hade åkt iväg och skulle köpa mat till alla oss tre! Än så länge hade Harry fått mig att äta lite mackor och några kakor som jag hade hemma. Vi satt i soffan och tittade på TV, jag kollade inte direkt utan satt i mina egna tankar.. Plötsligt kände jag mig så där riktigt äcklig.. Jag reste mig upp och Harry kollade lite oroligt på mig, som om jag skulle ramla ihop vilken sekund som helst.. Men jag klarade mig ganska bra, jag öppnade ett skåp och tog fram en handduk..
"What are you doing?" sa Harry och gick fram till mig..
"Well I..." började jag, skulle jag berätta? Ne.. "I'm just taking an shower, to clean up myself!" svarade jag istället och log mot han.
"Okay, call for me if you need any help!" Harry klappade mig på axeln och satte sig sedan i soffan igen.
________________

När jag väl kommit ut från duschen så stod maten framme på varddagsrums bordet. Jag var helt enkelt så hungrig så jag satte mig ner och började äta direkt utav den varma pizzan.. Jag struntade helt i att jag satt i min badrock och håret inlindat i en handduk..
"Wow, someone is really hungry!" Sa Niall och skrattade, sedan tog han tag i en stor pizza bit och började äta.. Harry började också äta, vi fortsatte med vårt TV tittande och pizzan.. Men ingen sa nått mer..
_________________

Senare på kvällen när vi alla ätit upp och kollat lite på TV så pep Niall's mobill till, han tog upp den och verkade läsa något, säkert ett sms..
"Uhm.. Harry I think we better go home, Zayn is a bit worried.. Haha.. The clock is like 12!" Sa Niall..
"Oh.. So much?! Yeah we better go home.." Sa Harry och jag kände hur det hög till lite i mitt hjärta, jag ville att de båda skulle stanna hos mig, jag ville inte vara ensam.. Jag kände hur tårarna började bränna på.. Höll emot dem men just som jag torkade undan en påbörjad tår så kollade Harry på mig..
"How are you sweetie?" Sa han och kollade på mig.. "Is something wrong?" frågade Niall, han hade inte sett att jag nästan började gråta..
"I don't want to be alone.." Viskade jag fram.. "If you want to I can stay?" Sa Harry och jag sken upp..
"I would love too..!" Sa jag och omfamnade han i en kram.

I detta avsnittet hände kanske inte så jätte mycket! Mer ett känslokapitelll? :D Fortsätt kommentera!

Life As I Know - Del 6

Förra delen:
"Sure, that would be awesome!" Sa jag och fick ytterligare en kram. Niall gick tillbaka mot bilen sedan vände han sig om och sa:
"I'll text you tomorrow, Okay?"
Jag nickade till svar och bilen körde sedan iväg..
Jag vände mig om och skulle just knappa in min portkod då jag kände ett hårt slag mot mitt huvud..
Det började bli mörkt framför mina ögon och mäns röster ekade högt i mitt huvud, men alla ljud dog ut och sedan mindes jag inte mer...



Jag hade gått runt i någon timme nu, fortfarande vilse någonstans i London, trodde jag iallafall.. Jag hade inte mycket minne av nattens gång.. Bara enstaka, suddiga bilder..

Det sista jag klart kommer ihåg är när Niall sa till mig att han skulle smsa mig idag! Efter det så blev ju allt svart, jad hade vaknat i någon sorts gränd, och för att se varddaglig hade jag fixat iordning mig lite.. Lagt rätt håret, rättat till kläderna och torkat bort den kladdiga mascaran.
Min mobil höll på att dö när jag vaknade men jag hann se att klockan då var 04.47, efter det gick jag ut till gatan och jag kände inte alls igen mig! Jag hittade en liten butik som jag sett lite överallt i London, så jag messade Harry och frågade vart jag var och hur långt det var hem till mig... Men min mobil dog efter bara några minuter så jag lämnade allt mitt hopp åt att gå, om jag hittade in till Centrala London visste jag vägen hem. Men just nu var jag helt vilsen och min mage kurrade, jag var trött och rädd.. Helt förvirrad och ingen människa fanns att fråga vägen om, men även om jag hade sett någon skulle jag inte våga berätta något..Om att jag... Rent ut sagt blivit våldtagen...
Jag började gråta när jag gick där ensam på vägen..
______________

Någon timme senare hittade jag en skylt som visade att det var 3 kilometer till Centrala London, då var det alltså 6 kilometer hem och mina fötter verkligen värkte! Jag satte mig ner vid vägen, jag orkade inte gå längre, jag var helt skakig och kunde inte få stopp på de suddiga bilderna som spelades uppe i mitt huvud..
______________

Efter några minuters vilande fortsatte jag gå, jag ville inte att någon skulle hitta mig såhär påväg hem! Om jag såg någon så låtsades jag att jag var sen eller så.. Jag ökade takten och låtsades kolla på min mobilklocka, även fast mobilen var död.
______________

Nu stod jag utanför min portdörr, kollade bakom mig och tryckte sedan portkoden.. Tårarna rann fortfarande och jag var som i en chock! När jag väl hade kommit upp till min lägenhet gick jag in och bara stängde dörren efter mig, jag struntade i att låsa, jag gick raka vägen till sängen och lade mig i den.. Med skorna på, ytterkläderna, ja allt.. Jag orkade inte göra någon mat även fast jag var hungrig.. Jag kände mig så äcklig och helt värdelös.. Tillslut bland alla tårar så somnade jag..
______________

Niall's Perspektiv:
Alice svarade inte på mina sms eller mina samtal, mobilen var avstängd.. Jag började bli smått orolig, vi hade ju bestämt att vi skulle träffas idag så inget annat kunde kommit emellan.. Om inte hon var med Harry?!
Jag letade upp Harry i kontaktlitan och tryckte på "Call"... Signalerna gick och sedan hördes en nyvaken röst - Harry's..
"Uhm..Hello?" Svarade Harry.
"Harry, it's Niall.."sa jag och försökte prata högt så att han skulle piggna till!
"Oh.. So what do you want?" Frågade han och suckade, liten piggare i rösten denna gången.
"Are you with Alice? She doesn't answer my texts or call! I'm a bit worried!" Sa jag och svalde.. Hoppades på ett "Yes".
"Uhm.. No.. How many times have you tried to call her, maybe she is busy?" Harry lät lite orolig nu med..
"Like 20 times...! Please Harry, I'm actually really worried! Can't you come over?" Frågade jag.
"God.. I'm starting to get worried to, okay, I'll just get up and than we can go over to her flat?" Sa Harry och man hörde hur han reste sig upp ur sängen.
"Yeah, okay.. See you in 15min outside her flat?" Sa jag.. "Yepp, See you soon!" Svarade Harry och lade på..
______________

Plötsligt hörde jag några röster utanför mig ytterdörr, någon bankade på den med..! Men jag orkade inte gå och öppna, jag var som förlamad.. Jag försökte ropa "Come In" men jag fick inte fram ett ljud.. Jag var helt utmattad..
Dörren öppnades och oroliga, höga och nervösa röster från Niall och Harry hördes.. "Alice?! Are you home? Where are you? Alice?!"
Jag ville på ett sätt att de skulle komma men ändå inte, jag ville inte att de skulle veta hur äcklig jag är..
Plötsligt kommer Harry inrusandes och ropar: "NIALL I'VE FOUND HER! HURRY!". Han lyfter upp mig i hans famn och jag är helt livlös i kroppen, om jag själv inte visste att jag levde skulle man kunna tro att jag var död..
"Oh My God!.. Alice, do you hear me?" Sa Harry och flåsade..
"Alice, please, answer me?" Sa Niall och strök bort mitt hår ur ansiktet..
De båda kollade på varandra, oroliga blickar...


Spännande? Ikväll kommer en till del upp! ;) Kommentera?

Life As I Know - Del 5

Förra delen:
Vi satte och ner vid trädet och pratade på om allt.. Verkligen allt mellan himmel och jord! Vi började komma närmare och närmare varandra hela tiden.. Efter ett tag blev jag lite trött och Harry erbjöd mig att luta mig mot hans axel, vilket jag självklart gjorde!
Plötsligt hör vi något knäckas lite längre in i skogen.. En mörk gestalt visar sig och går närmre oss... Personen kommer ut i ljuset och det är ju....!



Ut ur skogen kom ingen mindre än Niall med Zayn tätt efter sig.. Niall flinade och man såg att han nästan skulle börja skratta vilken sekund som helst!

Jag började rodna och små le lite, sedan kollade jag på Harry och såg inte vidare glad ut.. Fast han log lite med, han ställde sig upp och började jaga runt Niall och så klart sprang Niall allt vad han kunde för att komma undan han! "I'M GOING TO KILL YOU NIALL!" skrek Harry medans han jagade honom..
Zayn gick fram och satte sig bredvid mig.. Jag blev lika chockad av att ha ännu en från 1D sittandes bredvid mig, men jag tog det ändå lugnt för liksom de var ju ändå bara vanliga folk! Zayn skrattade lite åt Niall och Harry, sedan vände han sig mot mig..
"So you are the girl Harry has been texting with the latest week?" frågade Zayn.
"Uhm.. Yeah.. Or I think so!" Sa jag och började fnissa, jag kände också hur jag började rodna lite smått!
"Haha, I think so at least! But what's your name then, age?" Frågade Zayn och log mot mig.. Jag trodde jag skulle smälta av det dära leendet och de vackra, bruna ögonen.
"My name is Alice and I'm 15." Svarade jag och nickade lite..
"Oh, nice to meet you Alice! Are you a 1D fan?" sa Zayn och kollade nyfiket på mig, man märkte tydligt att han genast ville kunna veta mest om mig... Efter Harry då!
"Yeah, I really love your music! It's fantastic!" Sa jag och skrattade mot Niall och Harry som låg och rullade runt på marken.
"Well thank you!" Sa Zayn "Then I guess you already know the most about me? Right?"
"Yeah.. You can say so." Svarade jag och log.
Jag och Zayn satt och pratade lite, bekantade oss och vi kom överräns riktigt bra. Efter en stund kom Niall o Harry och satte sig vid oss igen, jag fick också reda på att Zayn o Niall hade hört det mesta Harry och jag hade pratat om.. Vilket var en hel del och jag började rodna extremt mycket..
"Aww look!" Sa Niall " She blushes..! That's just so cute!" Harry och Zayn stämde in med några "Aww"..
______________

Det hade blivit ganska sent på kvällen, tiden hade flugit förbi och vid denna stunden kändes det som om att Zayn, Harry, Niall och jag hade känt varandra längre än detta! Om det ändå bara hade varit så..
Vi bestämde oss för att åka hem och ca. 21.06 så släppte Harry av mig utanför min lägenhet i Norra London. Jag fick en varsinn "HejDå" kram av Niall och Zayn, Harry följde mig till dörren och gav mig en kram. Niall kom ut ur bilen och ställde sig brevid Harry, men Harry backade undan lite och vinkade hej då medans han gick och satte sig i bilen.. Niall stod kvar och log mot mig..
"Could I get your number?" Frågade han och tittade med sina blåa ögon på mig!
"Uhm..Yeah, give me your phone!" sa jag och Niall räckte över sin mobil till mig, jag knappade in mitt nya nummer och gav tillbaka mobilen.
"Thank you!" Sa Niall "Maybe we can hang out tomorrow? If you want to?"
"Sure, that would be awesome!" Sa jag och fick ytterligare en kram. Niall gick tillbaka mot bilen sedan vände han sig om och sa:
"I'll text you tomorrow, Okay?"
Jag nickade till svar och bilen körde sedan iväg..
Jag vände mig om och skulle just knappa in min portkod då jag kände ett hårt slag mot mitt huvud..
Det började bli mörkt framför mina ögon och mäns röster ekade högt i mitt huvud, men alla ljud dog ut och sedan mindes jag inte mer...

Kortare avsnitt eftersom att jag redan haft ett ute idag! Detta var en bonus eftersom att jag fick så mycket bra och fin respons av er"!

Life As I Know - Del 4

Förra delen:
Jag stod nere vid vägen och spanade in mina converse.. En bil svängde in på vägen och stannade framför mig.. Bilrutan åkte ner lite och en bekant röst sa:
"Alice right?" sade rösten innefrån bilen..
"Yeah..?" svarade jag och blev lite orolig.
Bilrutan åkte ner ännu mer och Harry's strålande leende träde fram!
"Hi, Well hop in!" sa han och log.. Jag nickade till svar och öppnade bil dörren.




Jag öppnade upp dörren och möttes av en varm liten luft våg och lugn musik.. Jag nästan skakade av lycka, liksom här satt jag och skulle få sitta i samma bil som Harry..
Tänk att just jag av tusentals andra Directioners fick uppleva detta, så för att säkra mig så att jag inte drömde nöp jag mig i armen - och ont gjorde det.
Jag stängde dörren och satte på mig bilbälte och kollade lite halvt mot Harry, jag kände hur jag rodnade och kollade ner mot mina fötter igen.
"Soo.. Are you ready to go?" frågade Harry.
"Yeah.. Of course I am!" sa jag och skrattade, Harry skrattade också till och en värme forssade igenom mig.
_____________

Han stannade bilen och tog ur nycklarna.. Öppnade dörren och sprang snabbt runt och öppnade min bildörr åt mig.
"Oh.. Thank You.. You did'nt have to!" Sa jag och klev ur bilen.
"No worry.." Sa Harry och tog tag i in hand, han började leda mig iväg på en stig.
Det var då jag insåg att vi var ute i skogen, ute på landet.. Jag blev lite orolig, men inte skulle Harry göra något eller? Nee.. Knappast inte, men varför var vi här ute? Jag kunde inte hålla mig längre..
"I don't want to be rude but what are we doing out here?" Frågade jag och kollade på Harry, Han stannade och vände sig om.
"Uhm.. I wanna show you a place, my own speciall place.. like.. uhm..." Stammade Harry fram.
"Oh.. Okay sounds nice!" svarade jag och log mot han.. Vi fortsatte med att gå och följde den lilla undangömda stigen.
"But how do you know this place?
" Frågade jag igen..
"Well, It's kind of a long story.." sa Harry.
"I have time" Sa jag och log mot han.
"Okay, like.. One day when I was a bit sad and so.. you know.." han kollade på mig och fortsatte "I went for a walk out here and I ended up finding this lovely place.. And I've only showed the place for Niall yet.." Harry skrattade till.. "And now you!"
"Haha.. Nice to hear.. But if I can ask.. Why me?" Frågade jag och ångrade mig genast, han tyckte kanske att det var jobbigt när jag frågade så mycket! Så jag lade snabbt till: "Uhm.. Never mind..I understand if you think I'm a bit annoying!"
" Haha.. No I don't think so, I mean you are a really nice and kind person! I really like when you ask me questions 'cause when I'm like with other girls it's like all about..." sa Harry och jag avbröt honom med "Them"
"Yeah.. Exactly.. And you're like a really cute and nice person.." Sa Harry och log mot mig. Jag började rodna och kollade ner i marken igen, han tillade: " And you're really cute when you blush too.."
_____________

Harry's egna ställe var helt underbart vackert när vi kom fram! Det var en liten glänta precis mitt i skogen.. typ som en cirkel inte större än cirka 10 meter i omkretsen!
Imitten av gläntan fanns ett ganska ungt träd bara 2-3 meter högt.. Och det såg verkligen ut som en förtrollad plats med grönt gräs, enstaka blommor och solljus som lös in mellan trädgrenarna!
Vi satte och ner vid trädet och pratade på om allt.. Verkligen allt mellan himmel och jord! Vi började komma närmare och närmare varandra hela tiden.. Efter ett tag blev jag lite trött och Harry erbjöd mig att luta mig mot hans axel, vilket jag självklart gjorde!
Plötsligt hör vi något knäckas lite längre in i skogen.. En mörk gestalt visar sig och går närmre oss... Personen kommer ut i ljuset och det är ju....!


Lite spänning tillkommer?! Men vem är det som kommer ut från skogen? Ingen vet ju om Harry's ställe eller är det förföljda?!
Tack för alla som besöker och kommenterar! Kommer snart upp ett till igen!

Glädjetårar!

Hej!

Författaren bakom skärmen här! Glädjetårar rinner ner för mina kinder nu! Tack ALLA som läst och kommenterat här eller på Dayviews! Det betyder <3

Haft bloggen 3 dagar idag och har redan 2st kommentarer och 37 sidvisningar - 20 unika besökare! Tack :D




Detta var en tidigare idag då visade den 32 sidvisningar och 18 unika! :D

Life As I Know - Del 3

Förra delen:
Jag förstod just vad jag hade gjort för något.. jag hade gett Harry fel lapp! Jag kunde inte fatta det! Jag hade gjort mitt livs största misstag, inför de jag beundrar mest...! Nervositeten steg och jag började kallsvettas...Plötsligt pepp min mobil till, på skärmen stod det ett nummer som inte var inlaggt i min kontaktlista..
Jag tog tag i mobilen och tryckte på "Öppna Meddelande".. Jag stelnade till när jag läste vad det stod, det var helt obegripligt..
På smset stod det:

* Hi! Think something went wrong on that note right? Haha.. Anyway text me your twitter here? xx Harry *



Jag visste inte vad jag skulle svara! Skulle jag svara? Eller skulle jag bara ignorera smset, nee, det kunde jag ju inte göra! Jag svalde några gånger..

Började knappa in mitt svar till självaste HARRY STYLES! Men så slog mig tanken.. det kan ju bara vara någon som skojade med mig, varför skulle Harry smsa mig liksom?
Men ingen annan hade ju mitt nya nummer in.. så det måste ju vara Harry? Eller? Jag blev förvirrad och visste inte riktigt vad jag skulle tro. Men tillslut beslutade jag mig för att svara på smset, jag skulle inte skriva något överdrivet osv. utan bara svara enkelt på frågan o kanske fråga hur han mådde?
Tillslut efter många ångranden tryckte jag på skicka..

"Hello, I'm sorry.. I gave u the wrong note! My twitter is @AliczKallstrom ;) How r u btw? xx Alice"


Själv tyckte jag att det lät okej att skriva så, liksom det var väl inget "FanGirl" med det smset? Jag tryckte på Harry's mobil nummer och klickade på "Lägg till Kontakter".
3 minuter senare så pep min mobil till igen.. Displayen visade - Nytt Meddelande från: Harry -
Jag öppnade smset och läste igenom det cirka 10 gånger och allt jag kunde göra var att le.. Jag var som i en chock! En ensam glädjetår åkte ensamt ner från min kind...

" It's ok! Well then I follow your Twitter sugar ;) I'm fine btw.. Just chillin with the other boys and u? :)"
hade Harry svarat.
___________

Vi hade smsat i 1 vecka nu.. Om allt möjligt, även fast vi inte hade träffats ännu så visste vi redan massa om varandra! Harry var riktigt trevlig att smsa med och han svarade alltid!
Och nu, 1 vecka senare stod jag beredd för att möta upp Harry... Han skulle hämta mig utanför mitt hus! Jag kunde inte ens fatta att han ville träffa mig när han var ledig och kunde spendera tid men vilken annan person som helst!? Jag var nog den lyckligaste tjejen i London just nu.. ville jag inbilla mig iallafall!
Harry skulle komma om 10 min så för att fördröja tiden tog jag upp min mobil och gick in på Twitter... Kollade lite vad alla hade tweetat osv. Harry's senaste tweet var: " Going out now to meet an friend! Have a good day all people! xx"
Jag själv tweetade: " Going out now... Wiie can't wait! See You xx!" Jag valde att inte skriva nått om Harry eller så..
___________

Jag stod nere vid vägen och spanade in mina converse.. En bil svängde in på vägen och stannade framför mig.. Bilrutan åkte ner lite och en bekant röst sa:
"Alice right?" sade rösten innefrån bilen..
"Yeah..?" svarade jag och blev lite orolig.
Bilrutan åkte ner ännu mer och Harry's strålande leende träde fram!
"Hi, Well hop in!" sa han och log.. Jag nickade till svar och öppnade bil dörren.


Tycks? Twitter namnet som nämns är mitt riktiga! Följ gärna så följer jag tillbaka! ;)

Life As I Know - Del 2

Förra Delen:
Imorgon skulle jag på One Direction's signering, problemet var bara att ta sig dit.. Jag visste inte vart någonting låg i London nästan och speciellt inte hur jag skulle ta mig runt. Taxi var inget alternativ, jag skulle aldrig ha råd med det..
Men problemen fick lösa sig imorgon, nu ville jag bara sova så att jag kunde vakna upp imorgon!

"Good Night Alice"
Sa jag till mig själv, några minuter senare hade jag somnat..




Jag vaknade av att väckarklockan pep till.. Stängde automatiskt av den och vände mig om i sängen, försökte öppna upp ögonen och se vad klockan visade..

Plötsligt kom jag på att jag var i London, jag hade helt glömt bort det! Jag satte mig upp i sängen och började tok le! Hela mitt ansikte lyste upp och jag blev helt varm, det hela var som en stor dröm..
Efter en lång varmdusch tog jag på mig dagens kläder, sminkade mig och fixade håret. Det första som stod på min "Göra Idag" lista var att fixa ett engelskt mobilnummer, eller rättare sagt ett engelskt telefonkort till min mobil!
Efter att ha fixat nummret så kom jag på en smart idé, jag var ganska dålig på att komma ihåg namn och telefon nummer, så jag tog en liten lapp och skrev noga in mitt nya mobilnummer! Jag gick ut till hallen och stoppade lappen i min jackficka..
Plötsligt kom jag på att signeringen skulle vara snart! Jag fick panik och sprang fram till klockan, tur den var bara 12.18 och signeringen skulle hållas 15.00. Jag tog på mig mina skor och min jacka, sprang in till köket och rev ur en liten lapp ur mitt anteckningsblock, på lappen skrev jag i mitt Twitter namn.. Jag tänkte faktiskt fråga Harry om han och de andra kunde följa mig på Twitter..
Jag la lappen i fickan, tog tag i min väska där deras CD album låg.. Den skulle få äran att bli signerad idag!
______________

Klockan var strax 3 och alla tjejer i kön var som galna! Alla stod och sjöng, skrek osv. vissa stod faktiskt och grät med.. Men själv stod jag mest och log, försökte lugna ner mig själv lite och inte bli helt Crazy!!
______________

Nu stod jag i kön, det var ca. 6st tjejer framför mig och sedan skulle det vara min tur att gå fram till deras signeringsbord! Vakterna tryckte på ganska snabbt och när jag väl kom fram så tog de tag i min CD, frågade var de skulle signa och jag bara pekade på framsidan och log mot han..
Först så satt Niall, efter det Louis, Liam, Zayn och sist Harry.. Jag gick fram emot Niall, log det sötaste o finaste jag kunde..
"Hi, How are you?" Frågade Niall och log.. "Hello, I'm fine thank you.. And you?" Frågade jag tillbaka.
"Fine thank You" Svarade Niall och jag gick vidare..
"Hello there sugar!" Sa Louis och jag bara skrattade som svar.. Jag gick vidare till Liam..
"Hi.. How are you?" Frågade Liam och jag svarade samma som jag gjorde mot Niall
Vidare mot Zayn!
"Well hello there!" Sa Zayn och skrattade "Hello" svarade jag och skrattade.
Siste man ut nu tänkte jag och lyckan bara strålade ut ur mig, detta var ärligt den bästa dagen i mitt liv!
"Hi" Sa Harry och log sitt *To die for* smile!
"Hi, how are you?"svarade jag "I'm fine, Thank You" Svarade Harry.. Jag tog snabbt mod till mig innan jag var tvungen att gå..
"Do you mind follow me on Twitter?" Frågade jag och log brett! " Well sure, what's your Twitter name?"svarade Harry och jag räckte fram lappen med mitt Twitter namn på och mimade ett "Thank You" och då sade Harry "Thank you, I Love You!"
Jag sprang ner lite smått från scenen, skivan var i min hand signerad och jag hade nyss pratat med One Direction tänkte jag för mig själv! OMG!
__________

Jag lade mig i soffan med jackan på, bästa känslan i hela världen hade jag just nu! Allt var så underbart! Jag satte på datorn och loggade in på Msn, klickade upp en chat med en av mina vänner hemma i Sverige!
Vi pratade en stund men sedan skulle hon iväg på träning, synd nog.. Men just då frågade hon mig om mitt nummer så jag sprang fort till jackan tog ur lappen ur fickan, satte mig i soffan igen och öppnade upp lappen! Men på lappen stod det inte alls mitt mobilnummer, utan istället mitt Twitter namn.....
Jag förstod just vad jag hade gjort för något.. jag hade gett Harry fel lapp! Jag kunde inte fatta det! Jag hade gjort mitt livs största misstag, inför de jag beundrar mest...! Nervositeten steg och jag började kallsvettas...Plötsligt pepp min mobil till, på skärmen stod det ett nummer som inte var inlaggt i min kontaktlista..
Jag tog tag i mobilen och tryckte på "Öppna Meddelande".. Jag stelnade till när jag läste vad det stod, det var helt obegripligt..
På smset stod det:

* Hi! Think something went wrong on that note right? Haha.. Anyway text me your twitter here? xx Harry *


Vad tycks? :D

Life As I Know - Del 1



Jag kunde inte fatta det! En av mina största drömmar skulle uppfyllas, en dröm som jag haft ända sedan jag var 10 år gammal..
Imorgon var dagen då jag skulle ta flyget till London för att åka dit och plugga på en världskänd "Fashion-Linje".. Och av alla 3400 tjejer som sökt in antogs 150st och jag var en av de lyckliga! Jag hade pakat allt, jag var redo att lämna allt och börja mitt liv i London, allt var fixat - Pappa hade fixat mig en lägenhet i Norra London, mamma hade beställt lite möbler tillsammans med mig som redan stod i min framtida lägenhet..!
Jag var så spänd! Och framför allt efter som att One Direction bodde i London, hur coolt är det inte att veta att man kommer bo i samma stad som ens största idoler?! Och turen var på min sida, dagen efter jag skulle anlända till London så skulle de ha en signering i Centrala London. som jag självklart skulle gå på!
____________

Det sprakar till i högtalarna och jag öppnar mina ögon, kollar ut genom fönstret.. Det är en man som talar: " Now it's 10 minutes until we are going to land in London and all I can say is that the weather in London is BEAUTIFUL today!" Han lägger extra betoning på ordet "Beautiful"..
Sedan ber han alla spänna fast säkerhetsbältena, fälla upp ryggstöden och dra upp solskyddet från fönstret samt att stänga av all elektronik ombord..
____________

Taxin släpper av mig utanför en stor byggnad, utsidan är inte väldigt imponerade men det är väl insidan som räknas?...
Jag bor längst upp i hela byggnaden, och det är tur att det finns hiss annars hade jag nog aldrig kommit upp för alla trappor med mina två stora reväskor! Det fanns 3st lägenheter längst upp, varv en av dem var min, det var lägenheten längst till höger..
Jag satte i nyckeln i nyckelhålet och vred om, puttade upp dörren och släpade in mina väskor. Till min förvåning så hade jag inte trott att det skulle vara så här modernt i lägenheten jag skulle få, Pappa hade sagt att det var en vanlig 2:a.. Inget vidare speciellt förutom läget där den fanns..
____________

Jag satte upp håret i en hästsvans och lade mig i den nybäddade sängen, blundade och försökte sluta le.. Jag var i en sagovärld, det var omöjligt att fatta att jag var här! Jag var verkligen här i London nu, i min alldeles egna lägenhet..
Imorgon skulle jag på One Direction's signering, problemet var bara att ta sig dit.. Jag visste inte vart någonting låg i London nästan och speciellt inte hur jag skulle ta mig runt. Taxi var inget alternativ, jag skulle aldrig ha råd med det..
Men problemen fick lösa sig imorgon, nu ville jag bara sova så att jag kunde vakna upp imorgon!

"Good Night Alice"
Sa jag till mig själv, några minuter senare hade jag somnat..


Första delen! Vad tycks? Kommentera här eller på Dayviews? :D

Förhandstitt på " Life As I Know"

Hej!

Tänkte bara värma upp er lite och höra om ni vill läsa mer?

Are U Ready?



Jag kunde inte fatta det! Jag hade gjort mitt livs största misstag, inför de jag beundrar mest...! Nervositeten steg och jag började kallsvettas...Plötsligt pepp min mobil till, på skärmen stod det ett nummer som inte var inlaggt i min kontaktlista..
Jag tog tag i mobilen och tryckte på "Öppna Meddelande".. Jag stelnade till när jag läste vad det stod, det var helt obegripligt..




Någon som är intresserad av mer? :)

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0