Words I Never Said.. - Del 7

"Oh, and who is this friend? A girl perhaps?" Forsatte han fråga, envis som han var.
"Okay, okay! Yes this friend is a girl, and her name is Caylie! A very nice girl if you ask me!" Sa jag och Harry log stolt.
"Oh.. So when did you meet her?" Frågade han och jag drog på mig jackan.
"About two weeks ago, she kind of saved my life.. But it's a long story! Gotta go now Hazz, see you!" Sa jag och stängde dörren om mig snabbt för att slippa fler frågor.
Vidare till Caylie's lägenhet..

   
April hade precis gått till jobbet och jag rusade in på badrummet för att borsta tänderna och kamma igenom håret, sedan drog jag på lite extra mascara.
Jag kollade på min spegelbild ett tag innan jag gick ut till varddagsrummet igen, väl där satte jag mig ner och väntade, jag hade inget bättre för mig...
Några minuter gick och en hård knackning hördes på dörren, jag skyndade mig fram till dörren och öppnade upp. Där stod Louis med ett leende på läpparna.
"Hi Caylie!" Sa Louis och vi möttes i en kram.
"Hi Lou! You know you still can call me Cay!" Sa jag och Louis bara skrattade till svar, sedan klev han in och drog av sig skorna.
Vi gick in till varddagsrummet och satte oss ner i sofforna, Louis kollade runt sig och inspekterade rummet.
"Something in here has changed.." Säger han och vänder blicken mot mig, jag rycker på axlarna och ler fånigt..
"You know what.. Before I came here Harry found out about you!" Säger han och jag ler lite förvirrat, skulle jag ta det bra eller dåligt? Dåligt att han inte berättat om mig, eller bra att han vet vem jag är nu..?
"Cool.." Pep jag fram tillslut och Louis nickade..
"April actually found out about you a couple of days ago.. She was actually the one who suggested that I should invite you over here!" Sa jag och bet mig i läppen, det kanske inte var en sånn bra idé trots allt..
"Oh really?.. So you didn't want me to come? Had you forgotten me?" Frågar han och kollar på mig med en sårad blick, jag skakar genast på huvudet och ler..
"No! Of course I wanted you to come, I just thought since you never texted me back or something like that.. I just thought that maybe you had forgotten me.." Säger jag och känner klumpen i magen försvinna..
"No, no, no! I hadn't forgotten you! I just thoght you were bussy, so I didn't text.. Sorry for that.." Sa Louis och lade sin hand på mitt ben.
"It's.. It's okay.." Mumlar jag fram och ler nervöst, han ler men låter fortfarande handen ligga kvar.
Om jag kunde blivit knäsvag medans jag suttit ner hade det nog vart så nu, men eftersom att jag satt ner nu var det inte möjligt..
"So what would you like to do?" Frågar Louis och drar undan handen, jag biter mig i läppen och kollar på TV:n..
"Maybe, a movie and candy?" Föreslår jag och han nickar gillande.
Vi bestämmer oss för att gå och köpa godis och hyra film, efter många om och men bestämde vi oss för "Click"..

__________________

Jag kollade bort mot Louis som låg i andra änden av soffan, han såg ut att sova så jag reste mig upp och smög bort till honom, jag vifftade med handen framför hans ansikte men fick ingen reaktion. Så jag greppade tag i filten jag hade haft och lade den över honom, sedan smög jag in till mitt sovrum för att också lägga mig..


När jag nyss blundat med ögonen hör jag hur Caylie reser sig upp och smyger fram till mig, för en sekund tror jag att hon ska lägga sig brevid mig.. Jag kisar försiktigt upp mot henne så att hon inte ska se att jag är vaken, hon drar sin hand framför mitt ansikte några gånger innan hon sedan lägger en filt över mig, planen funkade alltså..
Hon försvann ut ut varddagsrummet och jag satte mig sakta upp, lite ljud hördes innefrån hennes sovrum innan det blev tyst, jag väntade ytterligare 5 minuter till för att vara helt säker på att hon hade somnat. Nu så!
 

Men vad hände där?! Oooh, vad tycks? :) Nytt kapitel imorgon! Egentligen skulle det vart kap 8 ute idag men allt har hoppat fram, bara så att ni vet :)
Kommentera??
 

Kommentarer
Postat av: Louise

braaaaa! meeer! :D

2012-08-17 @ 09:41:54
Postat av: Frida

Merrr!!!:o
Vad händer?:D skriv!!

2012-08-17 @ 15:22:19
Postat av: Yeshim

MEERRAA !! :D

2012-08-17 @ 16:57:25
Postat av: Mathilda

så sjukt bra ! :D MEER ! :D

2012-08-17 @ 17:58:16
URL: http://tvillingaaarnaa.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0