Words I Never Said.. - Del 8

När jag nyss blundat med ögonen hör jag hur Caylie reser sig upp och smyger fram till mig, för en sekund tror jag att hon ska lägga sig brevid mig.. Jag kisar försiktigt upp mot henne så att hon inte ska se att jag är vaken, hon drar sin hand framför mitt ansikte några gånger innan hon sedan lägger en filt över mig, planen funkade alltså..
Hon försvann ut ut varddagsrummet och jag satte mig sakta upp, lite ljud hördes innefrån hennes sovrum innan det blev tyst, jag väntade ytterligare 5 minuter till för att vara helt säker på att hon hade somnat. Nu så!

 
Jag kände mig lite som en inbrottstjuv när jag smög runt där inne i hennes lägenhet mitt i natten, fast min nyfikenhet hade tatt över..
Caylie var jätte trevlig och så, fast hon hade svårt att öppna sig och berätta om sig själv! Så därför skapades denna lilla planen, att jag skulle ta reda lite mer på henne..
Jag öppnade upp översta lådan i en byrå som stod i varddagsrummet, den var full av gamla fotoalbum, jag tog upp ett par och satte mig i soffan igen för att kolla igenom dem. Många gånger föll ett leende på mina läppar, hon var otroligt söt som litet barn..
När jag kollat klart lade jag tillbaka dem igen och öppnade lådan under, där låg lite papper och små häften, det mesta var räkningar men jag bläddrade ändå igenom allt. Min hand fick tag i en pärm som jag drog upp.. "Caylie's" stod det utanpå den så jag bestämde mig för att kolla igenom den..
Innuti fanns papper från tidigare läkarundersökningar, födelsegrejer och lite foton.. Men det var pappret längst bak som fångade min uppmärksamhet extra mycket. Mina ögon vimlade igenom pappret och jag läste ivrigt igenom det med häpnad.. Vad tusan är detta...
Plötsligt tändes lampan och jag vände mig snabbt om, Caylie's första reaktion av att se mig stå där var att skrika, antagligen av rädsla.. Jag höjde upp ena handen och hyschade henne..
"Caylie! Take it easy! It's just me!" Lugnade jag henne, hon kollade på mig med stora ögon, sedan föll blicken ner på pärmen.
"What is that?" Frågar hon och går långsamt fram emot mig.
"Uhmm.. Well.. It's your..Uhm.." Stammar jag fram och stänger igen pärmen.
"Give me that!" Fräser Caylie och drar åt sig pärmen, hon kollar sårat på mig och sedan ner på pärmen.
"I'm sorry.." viskar jag och Caylie lägger tillbaka pärmen i byrån.
"You know it's forbidden to read others stuff? Why did you do that?" Frågar hon och sätter sig ner i soffan, jag sätter mig brevid henne och harklar mig lite.
"Well.. I was just curious, I wanted to know more about you.. Since you didn't tell me so much.." Ursäktar jag mig och rodnar..
"You could've asked me to be serious and tell something about myself you know.." Säger hon och suckar, jag nickar långsamt och låter allt smälta in i huvudet..
"How can I trust you now?" Frågar hon efter en stund, jag öppnar munnen för att svara men inget kommer ut, hur kan hon vara säker egentligen?
Hennes blick möter min och jag lutar mig fram för att krama om henne, jag vet att mina ord inte räcker till längre..
Vi kramas om en lång stund innan hon drar sig undan, hon ler mot mig och reser sig sedan upp..
"Maybe we should get some sleep now?" Säger hon och går in på sitt sovrum igen, jag lägger mig ner på soffan och sluter ögonen..
"Goodnight!" Ropar jag och ett skratt hörs.
"Goodnight Loueeh!" Skriker hon tillbaka, jag ler och biter mig i läppen, hur fan kan hon vara så underbar?..

Nästa dag:
En lukt av kaffe sticker upp i näsan på mig och jag kisar med ögonen, ljuset i rummet bländar och jag reser mig upp. Förvirrat kollar jag mig omkring och kommer sedan på att jag sov över hos Caylie.
"Morning sleepy head!" Säger Caylie och skrattar, jag vänder mig om och ser Caylie stå där med en kopp kaffe i handen, hon sätter sig i soffan och slår på TV:n.
"I've been waiting for you to wake up.." Säger hon och ler mot mig, jag ler matt och stäcker sedan på mig.
"What's the time?" Frågar jag och hon pekar mot en klocka som hänger på väggen, den visar 10.22..
"Oh.. But how long have you been awake?" Frågar jag och hon fnissar, jag kollar förvirrat på henne och hon ler.
"Long enough to know that you look like a little baby when you're asleep! And a very cute baby by the way.." Säger hon och jag ler generat..
"Hehe.. Thank you, I guess.." Mumlar jag och hon ler mot mig, det var ett sånt där leende man kunde döda för..
Inom mig sprider sig en liten värme men jag stänger snabbt in den, jag kväver den tills den sakta drar sig tillbaka och slappnar sedan av..
"Well, what would you like to do today?" Frågar hon och jag rycker på axlarna innan jag ens hinner tänka, men svaret kommer några sekunder efter och jag svarar lugnt.
"I need to change clothes, so if you want to you can come with me and after that we can do something?"
"That sounds like a good idea! Let's go!" Säger hon och vi reser oss upp, tar på oss skorna och går ut i vårvärmen.

"Here it is" säger jag och låser upp dörren till Harry's och min lägenhet, tanken slår mig att han kanske är hemma så jag skyndar mig in och kollar efter Harry's skor, typiskt nog står de fint placerat vid dörren.
"Harry I'm home! And I brought some company!" Ropar jag förvarnande så att han inte ska komma fram näck eller något..
"Okay, wait a minute!" Ropar han tillbaka och vi tar av oss skorna..
Harry kommer ut till hallen med ett leende på läpparna, vi möts i en snabb kram och jag vänder mig sedan om mot Caylie. Harry stiger fram och håller sträcker fram handen mot henne för att hälsa.
"You must be Caylie, right?"
"Yepp, that's me.." Säger hon och greppar tag i hans hand, de ler mot varann..
"Harry!" Säger han och hon skrattar..
"Well isn't that obvious?" Frågar hon och han rycker på axlarna medans han skrattar.
Jag känner ett litet sting inom mig och ställer mig snabbt emellan Caylie och Harry..
"Come here!" Säger jag och drar med mig henne in, jag för henne mot soffan och hon sätter sig ner.
"I'll be back in a minute!" Säger jag och hon nickar..
Jag går till Harry som fortfarande står ute i hallen och ler, att se honom så gör mig lite förbannad för att vara ärlig.
"Don't flirt with her.." viskar jag tyst för att Caylie inte ska höra, Harry fnyser lätt och ler..
"I'm not.." svarar han och går ut i varddagsrummet till henne..
Jag vänder mig raskt om och går in till mitt sovrum för att byta om..
 

 
Sådär, jag har bestämt mig för att fortsätta! Iallafall än så länge, tack för era fina kommentarer! :) Så vad tycks om detta? ;) Lite drama på G nu..
Värt en kommentar? :)

Kommentarer
Postat av: Yeshim

MEERRAAAA !!! :D

2012-08-23 @ 21:31:48
URL: http://tvillingaaarna.blogg.se
Postat av: :D

så bra! mer!:D

2012-08-24 @ 14:32:11
Postat av: Louise

sååååååååååååååååååå braaaaaaaaaaaaaaaa, meeeeeeeer! :D

2012-08-24 @ 17:13:07
Postat av: Anonym

Du inte skrivit någonting på 2 månader.. Inte ens berätta varför du inte skriver längre..

2012-10-23 @ 21:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0