Words I Never Said.. - Del 17

"I gotta focus on my carrier, and well.. I don't know.." Mumlade jag, lyckligtvis nickade han bara och verkade nöja sig med svaret.
"They miss you." Sa han efter en stunds tystnad, jag nickade stelt. "You should see them again, before we go tour!"
"I..I do-"
"CAYLIE!" Ropade två röster bakom mig, jag visste redan att det var dem, utan att ens kolla..
Fuck!..


"Fuck.." Mumlar jag ohörbart och snurrar långsamt runt för att bemöta dem med ett fake leende.
"Hey Cay!" Säger Harry glatt och slänger armarna runt mig, jag kramar försiktigt tillbaka och sekunderna efter att han släpper mig dras jag in i en ny kram.
"Why haven't we heard from you!?" Frågade Louis efter att vi avslutat kramen, jag smakade lite på orden i munen innan jag svarade.
"I've been busy, and just forgotten to call you back.. I'm sorry.." Sa jag och kollade ner i marken.
"Oh.. It's alright, good thing we meet you now then! We were starting to think that you avoided us!" Sa Louis och han började skratta tillsammans med Harry.
Jag kollade upp och mötte ögon kontakt med Niall, han log svagt och nickade snett bakåt, ett tecken på att han ville snacka i enrum.
"Excuse me for a second lads.." Sa jag och drog med mig Niall bort en bit.
"Why did you lie?" Frågar han när de är utanför hör avstånd.
"It's better that way, trust me.. It would be so much to explain other waise.. Can you just keep it a secret?" Jag kollade oroligt på honom, hans blick föll ner i marken och mötte sedan mina ögon igen.
"I don't like lying to them, but you're right.. So I'll keep my mouth shut.." Säger han och jag ler tacksamt, han ger ett leende tillbaka.
"Thank you Nialler!" Säger jag och slänger armarna runt hans hals, han kramar tillbaka och sedan går vi tillbaka till killarna, men innan vi kommer fram tar han  tag i min handled. Jag snurrar runt och möter hans blick.
"Just promise me that you'll hang out with them again.. They've missed you alot!" Säger han och jag nickar, han släpper min handled och vi går den sista biten tillbaka.
Louis och Harry kollar på oss med frågande blickar, men Niall och jag låtsas om som om inget har hänt.
"So.. Do you wanna come with us?" Frågar Harry efter en stund och ler mot mig..
"Yes of cou-.. No I'm sorry I can't! April and I planed to do pancakes at my place!" Sa jag och log ursäktande, jag fick inte glömma bort April nu..
"Oh, don't talk about that! You make me soooooo hungry!" Gnäller Niall och jag fnissar, kan kanske ska ta och bjuda hem dem - det kan ju inte skada!
"If you want to, you can join us?" Jag ler och de byter blickar med varann..
"I'm defenitly going!" Sa Niall och krokade arm med mig, han började dra med mig längst trottoaren.
"Uhm.. Niall, it's the other way!" Sa jag och började skratta.
"Sure, I knew that!" Säger han och snurrar runt oss, Louis och Harry går ikapp oss och tillsammans går vi hem emot mig.

Några timmar senare sitter vi i soffan och kollar på film, kvällen hade gått hyfsat bra. April hade först blivit väldigt chockad och arg när hon sett att jag hade tatt med dem hem, men under kvällen lyckades hon hålla sig i skinnet - även fast hon fortfarande var arg.
Jag låg mellan Niall och April på soffan, medan Louis och Harry hade gjort det bekvämt för sig nere på golvet. Filmen började lida mot sitt slut och mina ögonlock var tunga..
Det var såhär det var i alla kärleks romaner oftast, att tjejen somnade på soffan och sedan nästa morgon vaknade hon upp och fick se att hon låg i en säng, det var då killen hon var kär i som hade lyft henne dit och efter den kvällen blev de förälskade. Men som om det skulle hända..
Jag slöt mina ögonlock utan att ens försöka hålla dem uppe, jag visste ändå att April aldrig skulle låta någon av dem bära mig in till sängen. Sömnen spred sig över mig och tillslut försvann jag..

 
Kapitel på Söndag! Nu måste jag åka! Redigerar allt på Söndag med, så ni får nöja er med att allt är i vanlig text :D Kommentera??
 

Kommentarer
Postat av: Nellie ♥

SÅ BRA!
måste ha mera!

2012-12-21 @ 17:22:59
Postat av: Louise

GÅR PANIK SÅ BRAAAA!

2012-12-21 @ 18:53:02
Postat av: frida

Jag undrar verkligen vad det är hon o april döljer :c

2012-12-22 @ 00:03:14
Postat av: Bergendahl

Asbra Alicia! Meeeeerrrraaaaaa!!

Och god jul på dig! :)

2012-12-24 @ 12:09:31
Postat av: FlizanLizan

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-12-25 @ 14:27:59
URL: http://flizanlizan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0