Words I Never Said.. - Del 19

"And finaly.. What date do you think it is?" Frågar han och kollar hoppfullt på mig, jag tänker efter en stund.
"March 30th, 2012.." Svarar jag efter en stund, antagligen var det några dagar senare eftersom att jag låg på sjukhus, men det var det senaste datumet jag kunde komma ihåg - det var ju kvällen då vi var hemma hos April och mig..
Doktorn kollar på mig storögt och jag förstår genast att något var fel, vad hade jag gjort?
"Is there something wrong doctor?" Frågar jag och han sväljer hårt.
"Caylie.. Today is 4th March, 2013..."

 
 

"Wh-what? Do you mean?! Have I slept for a whole year?!" Skrek jag ut i panik, nu var jag verkligen förvirrad!
"Caylie, take it easy! You haven't slept for a whole year!" Sa han och höjde händerna för att lugna ner mig..
"Then what have happen to me?" Frågar jag en aning tystare, fortfarande i chock..
Hur kan man vakna upp ett år senare och det sista man minns är att man legat på soffan med sina vänner? Vad är det som hänt..? Jag känner mig så förvirrad och tom, min andning är djup och jag skakar lätt, allt jag vill göra nu är att gråta.. Men inga tårar vill komma ut..
"Caylie.. You've been in a coma for about 1 month, you were shot in your head 2nd February 2013..So by your actions it seems that you've a memoryloss.." svarar doktorn med stadig röst, jag sväljer hårt..
"Can I please see my friend, April Carter?" Frågar jag med skakig röst..
Allt jag ville nu var att träffa April, för ärligt talat så kunde jag inte lita på den här doktorn! Trodde han verkligen att han kunde lura i mig att jag blivit skjuten i huvudet, missat ett helt år och fått minnesförlust? Ne.. Detta kunde inte vara möjligt!
"Yes of course, she should be here any minute!" Svarar doktorn och reser sig upp..
Han fixar till lite slangar, kollar värden och frågar några fler frågor under tiden vi väntar på att April ska komma. Hela situationen är obehaglig och pinsam, atmosfären i rummet är spänd och jag tror att vi båda känner av det.
"Well, I'm gonna go and check with the nurse.. They should be here by now.." Säger han tillslut och går mot dörren.
"They?" Frågar jag osäkert, skulle inte bara April komma?
"Yes, you friends and your boyfriend!" Svarar doktorn och skyndar sig ut, dörren stängs och jag lämnas ännu mer förvirrad..
Vad menade han med pojkvän? Jag har ju ingen pojkvän.. Vad har hänt under tiden jag missat? Jag hamnade i djupa tankegångar och mitt huvud började bli yrt..
"Caylie!" Dörren slogs upp och ett par armar slogs runt min hals, jag drog in doften från hennes hår, April's hår..
"Oh god, I've missed you so much.." Piper hon fram och jag kan höra tydligt hur hon gråter..
"I wish I could say the same.." mumlar jag och hon kollar upp mot mig.
"The doctor told us that you had recived a memoryloss.." Säger hon och torkar bort tårarna från hennes kinder.
"So it's all true? Did I get shot in the head?" Frågar jag och spänner mig, hon nickar långsamt.
"Yes, you did.. But let's not talk about that!" Svarar hon istället och jag nickar gillande, vi kan ta upp det här när vi kommer hem.
Jag studerar noga hennes ansikte, på något vis ser hon äldre ut.. Hennes hår har blivit längre och ögonen är röda, förmodligen har hon gråtit mycket.
Dörren öppnas ännu en gång och in kommer Louis följd av Harry och Niall.. De ser också ut att vara äldre, på nått konstigt vis..
"Please stay this time.." Mumlar Louis och kramar om mig, det hörs att han gråtit med..
Han lutar sig tillbaka och lägger sin hand ovan på min, jag tar min lediga hand och håller i hans arm. Han ler svagt mot mig men jag kan se all smärta som speglar sig i hans ögon, jag känner mig genast skyldig på något vis och ler uppmuntrande mot honom.
Tanken slår mig plötsligt, doktorn sa att min pojkvän skulle komma.. Och de ända killarna i rummet var Louis, Niall och Harry! Alltså måste nån av dem vara min pojkvän..
Strax efter Louis kramar Niall om mig, vi ler mot varandra innan han drar sig undan och Harry kommer fram till mig.
"I thought I'd never see your smile again.." Säger han och slänger armarna runt mig, hans grepp är stadigt men ändå varsamt, något med hela situationen får mig att slappna av extra mycket i hans armar.
Han kollar upp mot mig och kysser mig på huvudet, en behaglig rysning går genom min kropp och jag ler upp mot honom.
"My beautiful girlfriend.." Mumlar han och ler mot mig, mitt leende försvinner och jag stelnar till..
"Girlfriend..?" Mumlar jag och Harry's ögon fylls med tårar..
"You... You don't remember us?" Frågar han och jag skakar långsamt på huvudet, var Harry min pojkvän?
Vad hade hänt under dessa månaderna?
 

 
Lite förklarning kom på sin plats! Såg att några av er var lite förvirrade! ;) Vad tror ni har hänt under all denna tid som hon inte kommer ihåg? Kommentera! 5+ till nästa! :)

Kommentarer
Postat av: Em

först när jag läste det sista så trodde jag att det va niall som var hennes pojkvän och jag bara wtf?! och fick läsa om haha

2012-12-26 @ 16:38:53
Postat av: Bergendahl

Alicia, varför skriver du så bra? Jag kommer avlida av spänningen D:

2012-12-26 @ 18:12:04
Postat av: Wilma

Åh gud, varför skriver du så bra !?

2012-12-26 @ 19:48:24
URL: http://wilmalundgrens.blogg.se
Postat av: Wilma

Åh gud, varför skriver du så bra !?

2012-12-26 @ 19:48:24
URL: http://wilmalundgrens.blogg.se
Postat av: Anonym

beautifulsoul.blogg.se är tillbaka! hoppas du vill titta in och läsa mitt nyaste kapitel :D

2012-12-26 @ 20:41:44
URL: http://beautifulsoul.blogg.se
Postat av: Nellie ♥

JAG SKA HA MER NUU!!

2012-12-26 @ 21:57:57
Postat av: Anonym

Såååå bra! Meer!:)

2012-12-27 @ 10:27:39
Postat av: frida

MEN DIN TUCBPIBOUGTDWWSCUOOÅPMÅOYVUTCURCTU.
THIS WASN'T NICE.
TA O SKRIV NU GENAASST!!
TÄNKTE ATT JAG SKULLE VÄNTA MED ATT LÄSA DETTA R NÄSTA KOM UT SÅ JAG SLAPP DAMPA....MEEENNN....MIN PLAN FUNKA EJ, JAG VAR TVUNGEN ATT LÄSA.
U BETTER START WRITE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





SJUKT BRA IDÉ O WALLA NU FLLER SAKER PÅ PLATS!!! FAST FLER FRÅGETECKEN D:
Brb ska läsa prologen så jag får kommaihåg vad jag trodde då;)

2012-12-28 @ 22:10:52
Postat av: X

Älskar din ff, men om man nu blir ''skjuten'' i huvudet så dör man tyvärr ganska snabbt...

Mer :D

Svar: Aw tack! :)Haha nu ska du få en liten exclusive, det är så att hon inte blivit skjuten 'i' huvudet, utan kulan har rispat utan på vid minnescentra! Om du förstår hur jag menar ;) lite utav ett mirakel med kanske haha :) Hoppas det gör det mer trovärdigt för dig nu! :) // Alicia xx
Alicia

2012-12-29 @ 18:50:53
Postat av: Emelie ^.^

Oh! As bra! Mer! :D

2012-12-31 @ 12:32:01
URL: http://betternow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0