Words I Never Said.. - Prolog


Jag strök handen över den skrovliga läder ytan, lädret var väldigt torrt alltså måste boken vara gammal.. Jag greppade tag om boken och lyfte upp den ur lådan, sedan tassade jag bort till skrivbordet och satte mig ner, jag lade ner boken och studerade utsidan på den.. Jag var på millimetern att öppna den när jag tvekade lite, var det inte förbjudet att läsa andras dagböcker?..

Men så farligt kunde det inte vara, jag menar, vad skulle vara så farligt att läsa i denna boken? Det var nog antagligen bara skrivet om dagarna som gått, inga hemligheter.. Jag öppnade upp boken och läste det som stod på första sidan, en varning till den som skulle läsa den utan tillåtelse, jag tvekade ännu en gång, jag kanske inte borde läsa den.. Men nyfikenheten tog över och jag bläddrade förbi varningen, det var här, på andra sidan som dagboksskrivandet började..

Jag letade efter ett datum och fann det uppe i högra hörnet, smått skrivet men man kunde läsa det.

 

"8th March, 2012"

 

Det var alltså ett år sedan den här började skrivas.. Jag bläddrade snabbt igenom alla sidorna, till bokens sista sida.. Jag tittade uppe i högra hörnet för att hitta ett ännu mindre skrivet datum, det var precis så att man såg vad det stod..

 

"29th January, 2013"

 

2 dagar före Harry's födelsedag och 3 dagar före... "händelsen".... Jag svalde några gånger för att hålla tårarna borta, sedan bläddrade jag fram till första sidan igen, nu skulle det läsas..


Så nu är Prologen uppe! Tycks? :) Det blev inga bilder till detta lilla, men jag gav er en ledtråd att det är en kille's perspektiv.. Men vem? Hm..

Jo jag ville bara på peka att detta kommer hoppa lite mellan tiderna ibland, själva fanficen kommer pågå från 7 Mars 2012 och sedan gå frammåt till dåtiden -> 5 Mars 2013 <- som är datumet i detta kapitlet! :)

Men jag kommer informera er väl när dessa små övergångar händer, vilket inte kommer hända alls ofta! :)

Sedan så har jag ju fixat nya snygga grejer till bloggen, bla. Headern som Frida hjälpte mig att sätta in, jag tror också att ni kommer gilla förändringarna som kommer ske! Men berättar inget mer nu ;)

Kommentera gärna vad ni tyckte! :)

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

verkar jättebra!

2012-07-30 @ 23:11:45
Postat av: Anonym

Verkar bra! Dock påminner den lite om stolemyeartfic

Svar: Tack! Stolemyheart? Jag har tyvärr aldrig läst den så det visste jag inte.. Förlåt om detta stört dig, hoppas att den ändras längre fram då ^^
Alicia

2012-07-31 @ 00:13:04
Postat av: Johanna

Nice :3

2012-07-31 @ 09:00:12
Postat av: frida

DÅ EFRÅGAN. E "HÄNDELSEN" ATTHON BLEV SKJUTEN LR ATT DOM BLEV TSM?:o
O DE MÅSTE JU VA LOUIS SOM E"killen" LR?!?
NU VETJAG ATT HÖNDELSEN INTEE ATT HON DÖRIAF:D
Okej, jag gillar caps:)
Kram på dig o SKRIV NU

2012-12-28 @ 22:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0