Life As I Know - Del 29

Förra delen:
Han tog massa foton och skrev en heldel autografer men sedan var vi tvugna att gå..
"Wait.." Sa jag och letade med blicken genom folkmassan efter tjejen som gjort boken till mig.. Där stod hon! Jag sprang fram genom folkhavet och drog med mig henne tillbaka till Niall igen..
"This is the girl who made me this!" Sa jag och höll upp boken..
"But.. Kelly?! Is that you?" Sa Niall och kollade förskräckt på henne..
"Yeah Niall it's me!" Sa tjejen som tydligen hette Kelly och kramade om honom..
Jag kände hur svartsjukan kom på krypandes.. Hur kunde de känna varandra? Hur kände de varandra och vem var hon?



"But what are you doing here?" Frågade Niall som fortfarande var chockad..
"Well, I've moved here with my bestfriend! You know, Amy!" Sa Kelly och log glatt mot honom..

"All way from Ireland?" Sa han och slog ut händerna i en liten gest..
"Yeah.. Amy got a new job over here, but she didn't want to live here alone.. So I moved with her!" Sa hon och kollade sedan på mig..
"So this is your new girlfriend?" Frågade hon.. Fast det var mer som ett påpekande!
"Yes this is Alice! But you seem to already know about her.. Because you gave her that book.." Sa Niall och pekade lite försiktigt mot boken..
"Yeah.. But I didn't really know that she was your.. Uhm.. Girlfriend..!" Sa hon och rodnade..
Jag tittade ner i golvet och kände hur jag bara ville försvinna, detta var så obehagligt..
"Well she is..!" Sa Niall och kollade på mig med ett leende, jag log tillbaka och kollade sedan bort mot Harry som väntade vid utgången..
"I'm going over to Harry!" Sa jag och gick med snabba steg bort mot honom..
Det kändes som om Niall och Kelly kollade efter mig när jag rusade bort till Harry, men jag vågade inte kolla om de gjorde det.

Harry kollade på mig och log..
"Who is that?" Frågade jag Harry när jag kom fram till honom..
"Who is who?" Sa han och kollade förvirrat på mig..
"She!" Sa jag och pekade försiktigt bort mot Kelly som stod framför Niall..
"Well.. I have no idea!" Sa han och kollade lite oroligt på mig.. "Have something happen?"
"No.. I just wonder who she is.. Cause she and Niall know each other.." Sa jag och kollade mot dem igen där de stod och pratade..
"Maybe she's an old friend..?" Sa han och log mot mig..
"Yeah.. Maybe so.. After all she's from Ireland too!" Sa jag och log lite lättat, fast jag hade en känsla inombords att det inte alls var så..
"There you see!" Sa han och sken upp i ett stort "Harry leende"..
"See what?" Frågade jag och blev en aning förvirrad..
"If she's from Ireland.. I'm sure that she's just a old friend.. Maybe from school or so.. Or maybe she's a friend to the family? A cousin?!" Sa han och log stolt..
"Yeah.. I think you're right.. but.." Sa jag och ångrade mig genast..
"But what?.. Are you still worried?" Frågade han och lade en arm om mina axlar, jag vände blicken till dem igen..
"A little bit yeah.. They seem to know each other so well!" Sa jag och suckade..
"Don't you worry! Come here, lets get a taxi!" Sa Harry och vi gick ut mot parkeringen.
Harry hittade en taxi och vi lade i allt bagage, sedan satte jag mig i taxin och lät bil dörren stå  öppen.. Harry stod utanför så Niall skulle se vilken taxi vi hade..
"Harry..!" Sa jag högt och han vände sig om mot mig och satte sig på huk framför bilen.
"Yeah.." Sa han och log.
"I'm really hungry.. Can't we eat something later?"Frågade jag och kollade på honom med valpögon...
"Hahaha.. Yes of course! What do you want to eat?" Sa han och log mot mig..
"I'm not really sure.. Hm.. What do you want?" Frågade jag och han funderade en stund..
"I know! But we just gotta stop by the store.." Sa han och log hemlighetsfullt..
"What? Tell me!" Sa jag och puttade på honom så att han nästan tappade balansen, vi skrattade lite men sen kollade jag allvarligt på honom igen.
"Come on.." Sa jag och gav honom en arg blick..
"Kottbullar!" Skrek han och jag började skratta hysteriskt, Harry hängde på och snart hade vi båda ont i magen efter allt skratt..
"You're swedish is actually really good!" Sa jag och log mot honom..
"Thank you! How do you say that in swedish?" svarade han och härmade mig ett antal gånger innan det lät nästan perfekt!
"Now say it one more time!" Sa jag och viftade lite med handen för att få honom att skynda på.
"Tak sa myket!" Sa han och log stolt..
"Perfect!" Sa jag och skrattade.. "But where are Niall? It's taking ages!"
"I don't know.. Wait I'll call him!" Sa han och fiskade upp mobilen ur fickan..
Harry gick undan lite och pratade med honom, jag hörde inget speciellt klart utan mest bara mummel.. Men sedan kom Harry tillbaka, han bad mig hoppa in och hoppade sedan in i taxin. Han sa våran gatuadress och taxin rullade framåt..
"Where are Niall?" Frågade jag oroligt..
"Take it easy..Niall gonna hang out with Kelly today so.. You and I can do something! Okay?" Sa han och klappade mig på benet.
"Oh okay.. Yeah, we can have some fun!" Sa jag och skakade av mig alla misstänksamma tankar om Niall och Kelly..
"Yeah! We gonna have so much fun togheter! I promise!" Sa han och log brett..
Jag nickade och log tillbaka, men inombords så gjorde det ont att veta att Niall hellre spenderade första dagen hemma med Kelly än med mig..


Dadadadammm! Ja, nu börjar det ju hända lite grejer igen! Vad tycks om detta kapitlet? Lite kort.. Jo tack jag vet! Hahah..

Jag har redan 30:e kapitlet klart men denna gången vill jag gärna ha 8+ kommentarer.. Skulle ni kunna fixa det? :D
Kommentera!?

Kommentarer
Postat av: jessica

meeeeeeeeer :DDD <3

2012-05-17 @ 23:43:19
Postat av: Alexandra

Awesome!

2012-05-17 @ 23:45:14
Postat av: Lisa

meeeeer!

2012-05-17 @ 23:50:46
Postat av: Frida

merrrr!!! merrra nu din åsna!! DDD;;;;;;

hahhahahah nu ska jag kommentera 6 kommentarer bara för det mohhahahha evil smile

2012-05-17 @ 23:52:49
Postat av: frida

merr!!!!! NU!!!

this is soo goood D:

2012-05-17 @ 23:53:38
Postat av: Frida

bergendahl sitter bredvid mig och hon vill faktiskt oxå ha mer så LANGA!!!

2012-05-17 @ 23:54:37
Postat av: frida

forstsätt skriva, fortsätt skriva, fortsätt skriva.....

2012-05-17 @ 23:55:37
Postat av: frida

mihihihi nu e det 8 kommentarer :D så hit med kapitel 30 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

2012-05-17 @ 23:56:33
Postat av: frida

hihihi, vet att du älskar mig ;*

2012-05-17 @ 23:57:02
Postat av: Elin

mmmeeerrr!!! sååå bra fanfic sluta aldrig skriva på denna!!

2012-05-18 @ 10:50:09
Postat av: Anonym

MEEEEERR

2012-05-18 @ 15:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0