Life As I Know - Del 30

Förra Delen:
Harry gick undan lite och pratade med honom, jag hörde inget speciellt klart utan mest bara mummel.. Men sedan kom Harry tillbaka, han bad mig hoppa in och hoppade sedan in i taxin. Han sa våran gatuadress och taxin rullade framåt..
"Where are Niall?" Frågade jag oroligt..
"Take it easy..Niall gonna hang out with Kelly today so.. You and I can do something! Okay?" Sa han och klappade mig på benet.
"Oh okay.. Yeah, we can have some fun!" Sa jag och skakade av mig alla misstänksamma tankar om Niall och Kelly..
"Yeah! We gonna have so much fun togheter! I promise!" Sa han och log brett..
Jag nickade och log tillbaka, men inombords så gjorde det ont att veta att Niall hellre spenderade första dagen hemma med Kelly än med mig..



Efter att jag och Harry hade vart och handlat mat, så stod vi nu båda två i hans och Louis kök och lagade mat..
Han skötte om potatisarna och såsen medan jag fixade köttbullarna, med tanke på att vi gjorde svenska köttbullar..

"Are they ready soon?" Frågade Harry och ställde fram potatisen på köksbordet..
"Yeah.. Just wait a second!" Sa jag och skrattade..
"Mm.. I't smells so good!" Sa Harry när jag ställde fram köttbullarna vid bordet.
Jag satte mig mitt emot Harry och vi tog för oss utav maten och började äta..
"Where is Louis?" Sa jag och tog en klunk mjölk..
"He's probably with El.." Sa han och slevade in mer mat i munnen med gaffeln.
"Oh okay.. Do you know if he gonna visit his family in Doncaster after our holiday?" frågade jag för att hålla igång konversationen..
"Yeah.. Or I think soo..! But I'm really excited about the holiday! We gonna have so much fun!" sa Harry och gjorde tummen upp..
"Yeah! I'm also really excited.. It's just 3 days left and then we'll go on holiday togheter for 1 week!" Sa jag och kände hur fjärilarna spökade i magen, jag längtade verkligen!
"It's gonna be great!" Sa han och efter det pratade vi inte mer utan åt i tystnad..
_______________

Jag hade diskat medan Harry packat upp alla sina kläder igen och slängt in en hel del i deras tvättmaskin..
Och nu satt jag ute i hallen och väntade på att han skulle bli klar inne på toaletten, vi hade bestämt oss för att åka på en liten biltur!
Vi hade ingen aning om vart vi skulle åka, vi hade bara lust att se oss omkring i London..
Harry kom ut från toaletten och tog på sig skorna, sedan drog han på sig jackan och lade ner mobilen i bak fickan på byxorna.
"Are you ready?" Frågade Harry..
Jag nickade och vi gick ner till garaget och hoppade in i bilen...
_______________

Efter att vi åkt runt i London i över 3 timmar beslutade vi oss för att åka hemåt! Vi hade haft jätte kul och stannat på lite olika fina platser, köpt glass och sjungt med till radion i bilen!
Det var ungefär 5km kvar tills vi var hemma igen, Harry satt och trummade med fingrarna på ratten och jag halvsov..
"Hey sleepy head!" Sa Harry högt och skakade om min axel.
"Yeah.. yeah.. I'm awake.." Mumlade jag fram och satte mig upp ordentligt.
"You got a text message.. And we're soon home.." Sa han och pekade på min jackficka där mobilen låg.
Jag tog upp mobilen och öppnade upp smset..

"Hey Babe! Wanna join Kelly and me on a movienight? xx Niall"

Jag läste sms:et flera gånger om.. Jag funderade på vad jag skulle skriva, men kom inte på något så jag räkte över mobilen och visade sms:et för Harry, han läste det och suckade sedan..
"What do you think I should answer?" Frågade jag och kollade ner på sms:et igen..
"Do you want to join them?" Frågade han istället..
"No.. Not really.."Sa jag med en suck..
"Okay.. But then you can say to him that you gonna hang with me tonight! We can have a movienight... Do you want to do that?" Sa han och kollade på mig lite snabbt med ett leende innan han vände blicken på vägen istället..
"Yeah I would love that! Thank you Harry.." Sa jag och svarade sedan på Niall's sms..
"No probs Alice..!" Sa Harry och svängde sedan in i garaget..
Vi gick upp för alla trappor och kom sedan fram till hans och Louis lägenhet..
"But what about Lou?" Frågade jag och stannade upp lite..
"He can join us if he's home.. But I think he gonna stay at Eleanors house.." Sa Harry och låste upp dörren, han ropade efter Louis men fick inget svar..
"Well.. Then it's just you and me.. If that's fine?" Sa han och sparkade av sig skorna..
"Hahah what a silly question.. Of course that's fine!" Sa jag och log brett..
Jag var glad, men samtidigt ledsen.. Jag önskade att Niall var här med mig istället för med Kelly, men jag skulle inte hindra honom.. Han får ju faktiskt umgås med vilka han vill, det ska inte jag lägga mig i..
Men en del av mig sa att detta skulle bara leda till trubbel, iallfall om 3 dagar kunde problemen vara bort blåsta för då skulle vi iväg på Semester - Utan Kelly!
_________________

Det var i slutet på filmen som mina ögon verkligen kände blytunga..
Harry och jag låg ner i soffan, mitt huvud låg på hans mage och så låg jag in virad i en stor filt tillsammans med Harry, det var så varmt och bekvämt..
Långsamt, långsamt stängdes mina ögonlock och tillslut somnade jag..

Harry's Perspektiv:
Alice låg nu på min mage, sovandes.. Eller jag gissade på det iallafall fast jag vågade inte kolla ifall jag skulle råka väcka henne..
Jag var så glad att Niall hade valt att umgås med den där Kelly.. För då fick jag vara med Alice..
Fast på ett sätt kändes det så dåligt att vara med henne, för det var då jag fick större lust att berätta sanningen..
Den känslan växte för varje gång jag såg henne..
Fast jag skulle aldrig kunna säga nått, aldrig.. Jag hade sumpat min chans.. Men tänk om, jag kanske kunde ha en chans ändå..


Nejmen ojoj! Vad händer nu?? ;D Sorreh för att jag inte lade upp kapitlet imorse men livet kom emellan.. Igen! ^^ Kommentera??

Kommentarer
Postat av: Carro

:O jag vill veta vad som händer!!!

2012-05-19 @ 00:32:45
Postat av: =)

jätte bra <3

2012-05-19 @ 00:33:00
Postat av: Lisa

helt amazayn :'DDD meeeeer

2012-05-19 @ 00:43:41
Postat av: jessica

meeeeeer <333333 :DDD

2012-05-19 @ 01:13:32
Postat av: Anonym

meeer!

2012-05-19 @ 08:46:18
Postat av: Elin

Längtar efter nästa!!!!! :D:D:D

2012-05-19 @ 10:03:23
Postat av: Frida

Buhuhu Alicia din skickliga skrivare ;0

Du får sluta pina oss läsare nu tkr jag D:

MERERR!!!!! Snälla:D

2012-05-19 @ 10:10:51
Postat av: Alexandra

AAAwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwesome! :D

2012-05-19 @ 12:31:24
Postat av: Lo. :)

Ååh, sluta inte skriva nu. D:

Nej men, meer. :D

Något i mig säger att jag vill

att hon ska bli tsm med Hazza,

även om Niall är min favorit. :) <3

2012-05-19 @ 19:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0