Life As I Know - Del 33

Förra Delen:
"Alice.." viskade jag lågt och hon kollade på mig..
"You need to brake up with him.." sa jag och hon skakade på huvudet, hon kollade sedan på Zayn som om att han skulle hjälpa henne..
"You know you have to Alice.." Sa Zayn och suckade..
"Deep inside you know you have to.. You just gotta realise it.." Sa jag strök min hand lätt över hennes arm, jag fylldes med värme varje gång jag berörde henne..
"I know.. But I just don't want this to stop.. I don't wanna be alone..I still love him.." sa hon och lutade sitt huvud mot min axel..
Jag var så nära på att säga det.. Men jag visste att just nu var inte det rätta tillfället.. Men sanningen dödade mig långsamt innefrån.. Den grävde sig sakta ut..
Förr eller senare skulle jag säga det.. Och då skulle jag hoppas på det bästa, att hon kände det samma..



"Alice.. If you want to, you can stay here tonight.. With me and Harry.." Sa Zayn och log mot mig..
Jag funderade en liten stund.. Om jag inte stannade här skulle jag vara tvungen att gå hem, till Niall.. Och jag ville inte träffa honom just nu..

"Are you sure?" Frågade jag och bet mig i underläppen..
"Yeah of course!" Sa Zayn.
"Okay, then I'll stay.. Thank you!" Sa jag och log.. "But if it's not to much to ask for.. Could maybe one of you go and get some of my stuff?"
"Sure.. What do you want me to bring?" Sa Zayn som genast ställde upp på det, jag rabblade upp lite grejer, mest kläder och sånt då eftersom att jag inte hade några möbler..
Zayn gick iväg till Niall's lägenhet medan jag och Harry stannade kvar.. Harry kom på en smart idé, eftersom att vi fick vara hos Zayn så skulle vi baka något till han, som tack!
Efter en stund bestämde vi oss för att göra kladdkaka, vi började köra igång för fullt! Vi skulle skynda oss så att den stod i ugnen när Zayn kom hem..

När vi sedan ställde in kladdkakan i ugnen satte jag mig vid köksbordet och tog upp min mobil, jag skrev ett sms till Niall, men jag skickade det aldrig.. Jag vågade inte, så jag sparade det som utkast istället.. Jag läste igenom det en sista gång innan jag lade ner mobilen i fickan igen..

"I wanted you to fight for me. I wanted you to chase after me. But instead you just watched me leave...."

Zayn's perspektiv:
Jag tog genast på mig uppdraget, en anledning var för att jag helst inte ville att Harry skulle gå.. Jag visste inte vad han skulle säga till Niall om han var hemma, den andra anledningen var för att om Niall var där.. Så ville jag snacka med han..
Alice rabblade upp lite grejer som hon ville ha och jag memorerade upp allt i mitt huvud, sedan gick jag iväg mot Niall's lägenhet..
På vägen dit tänkte jag över allt som hänt, vad mycket drama det hade vart med allt på senaste tiden..
Men förhoppningvis skulle vi alla kunna ta det lungt på semestern, fast jag hade börjat tvivla på att den skulle bli så bra, med tanke på allt som hänt mellan Alice och Niall..
Jag suckade och knackade på Niall's ytterdörr.. Steg hördes innefrån och sedan ryktes dörren upp, där stod Niall..
"Hey!" Sa jag och log, som inget hade hänt..
"Hey bro!" Sa Niall och log tillbaka, han gick på det..
Han släppte in mig och vi satte oss i soffan..
"So what's up?" Frågade jag och han räckte över en läsk till mig..
"Nothing really, just chillin.." Sa han och tog stora klunkar av sin läsk..
Jag samlade mod till mig, nu skulle jag banne mig fråga honom!
"Where's Alice?"
"Uhm.. Honestly, I don't know.." Sa han och suckade..
"Have something happen?" frågade jag och drog på ett fake förvånat ansikte..
"Yeah.. Uhm.. You could say so, but I don't wanna talk about it!" Sa han och vek undan med blicken åt olika håll..
"Oh.. Okay.." Sa jag och tog en klunk av läsken.
"Why are you here by the way?" Frågade Niall och jag suckade, jag var tvungen att berätta nu..
"I know what have happen Niall.. So Alice asked me to pick up some of her stuff.." Sa jag och reste mig upp..
"But.." Var det enda Niall fick fram..
Jag gick in i sovrummet och öppnade garderobsdörren, som Alice sagt låg där en väska.. Jag tog tag i väskan och började packa upp de sakerna som hon ville ha, sedan gick jag ut till varddagsrummet där Niall satt..
Han var tårögd och kollade på mig med bedjande ögon..
"I need to talk to her.." viskade han fram..
"I'm sorry Niall.. But she doesn't want to talk to you anymore, she have moved on.." Sa jag och gick fram till ytterdörren, jag visste att det var en lögn..
Men jag sa det för att hjälpa dem båda, Alice behövde inte mera problem just nu än vad hon redan hade.. Och Niall, han behövde tänka över det här, så att han kunde göra rätt beslut..
Jag stängde dörren och styrde stegen bort mot min lägenhet igen, jag öppnade upp dörren och en god doft låg över hela lägenheten, det luktade kladdkaka..
Jag gick in i köket, där stod Harry vid ugnen och Alice satt vid köksbordet..
"Hi Zayn! Look what we have done!" Sa Harry och tog ut kladdkakan ur ugnen..Han gick fram med den till köksbordet och ställde ner den..
"Mm.. Is this for me?" Sa jag med en skämtsam röst och satte mig ner vid köksbordet..
"Yes, we made it as a 'Thank You Cake'!" Sa Harry och log stolt, jag kollade på honom med en förvånad min och log sedan..
"Zayn.. What did Niall say?" Frågade Alice med en spänd röst, jag harklade mig och kollade på Harry, han nickade svagt, knappt så att man märkte det..
"He was bussy so I didn't talk to him.. But he seems to be fine!" Sa jag och bet mig i läppen..
Jag intalade mig själv att det var för deras eget bästa, Harry gjorde säkert samma sak.. Men det gjorde ändå lite ont att behöva ljuga för dem, jag suckade en ljudlös suck och tog sedan en bit kladdkaka..
Den smakade fantastiskt gott! Jag kollade på Alice, hon verkade nerstämd.. Och det hade hon alla orsaker till att vara..

Harry's perspektiv:
Där drog vi en lögn igen.. Det var en lögn, men vi var tvugna att göra det..
Jag kollade på Alice, hon såg riktigt ledsen ut.. Som om att vilken sekund som helst skulle hon börja gråta..
Jag drog mina armar runt henne, hon kramade mig tillbaka och jag hörde ett litet snörvel, jag strök henne långsamt över ryggen och kramade lite hårdare, jag andades in hennes doft, kände hennes värme.. Hon var i mina armar nu, där jag alltid velat att hon skulle vara..


Men ojojoj! Vad håller Zayn och Harry på med egentligen? Hur blir det mellan Alice och Niall? Hur blir det mellan Harry och Alice? Många frågor som de flesta nog vill ha ett svar på?! Kommentera? :)

Kommentarer
Postat av: jessica

LOVE IT !! :-DD

2012-05-23 @ 22:16:34
Postat av: alice

SÅ HIMLA BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Snälla del 34 imon

SNÄLLA !

2012-05-23 @ 22:56:00
Postat av: Frida

Omgggg, du är för bra på att skriva seriöst ;0000 <3

2012-05-24 @ 07:52:38
Postat av: Alexandra

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, great! :D

2012-05-24 @ 07:57:45
Postat av: Alexandra

Snälla, ett idag? Så asgryyyyyymt!



- Vet att jag redan kommenterat hehe :)

2012-05-24 @ 18:22:12
Postat av: tebbi

Awesome jag vill ha mera! :D

2012-05-24 @ 20:19:38
URL: http://tebbi.blogg.se/
Postat av: SNÄLLADUÄRBÄSTTJEJEN!!

SNÄLLA!!!! MERA NU, JAG FYLLER ÅR IDAG! DET ÄR SJUKT BRA!

2012-05-25 @ 15:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0