Words I Never Said.. - Del 10

Jag gick ut till mitt varddagsrum där Harry och Louis satt och väntade, deras blickar föll direkt på mig och studerade mig nerifrån och upp. Ögonen var stora och de båda log, jag fnissade generat och slog ut armarna i luften.
"Does it look okay?" Frågade jag och log stort.
"Yeah you look beautiful!" Sa Harry och Louis nickade instämande..
"Brilliant! Let's go!" Skrattade jag och vi gick ner till taxin som väntade utanför.
 



Utan några större problem kom vi in på klubben, påvägen hit så hade Niall ringt Harry och frågat om han kunde joina oss, så nu var vi en grupp på 4 personer som rörde oss in i klubben. Killarna hade egentligen velat gått till en annan klubb, men jag övertygade dem om att gå till denna istället. En av anledningarna till det, som jag inte berättade för killarna, var att April jobbade här ikväll så jag kunde få gratis drinkar och på så sätt slippa betala, jag var trots allt pank just nu..
"Let's go to the bar!" Ropade jag till killarna som nickade till svar.
Jag trängde mig igenom folkmassorna och kom fram till baren, mina ögon letade efter April, hon stod och serverade 2 unga killar i våran ålder.
Jag satte mig på en bar stol och till höger om mig satte sig Harry, medan Louis och Niall satte sig till vänster om mig. April kollade mot oss och när hon såg att det var jag lös hon upp i ett leende och gick fram för att ta våran beställning.
"Cay! What are you doing here?!" Frågade hon chockat men fortfarande med ett stort leende på läpparna.
"Well, these two!" Sa jag och lade armarna runt Harry och Louis. "Talked me into going out for a bit of fun! And then Niall decided to join us!"
April's leende stelnade lite och hon studerade killarna, jag harklade mig och hon mötte min blick igen.
"Could I maybe have my drink?" Frågade jag och gav henne ett blygt leende, jag hatade att be henne om saker..
"Of course, love!" Sa hon och gick iväg för att sedan komma tillbaka med ett stort glas, fyllt med en härlig blandning som hon och jag av misstag råkat blanda ihop en gång, fast det hade visat sig att det smakade underbart gott!
"I'll take one of those as well!" Sa Harry och pekade på mitt glas, April nickade stelt och vände sig sedan mot Louis och Niall.
"I'll take a pite!" Sa Niall glatt och knuffade till Louis som verkade vara i sin egen värld.
"Oh.. Uhm, I'll take a beer!" Sa han och gav April ett leende.
April nickade och ordnade fram deras beställningar, Harry räckte över pengar till henne och han fick sin växel tillbaka.
"Wait, didn't I get to much back?" Frågade Harry och kollade förvirrat på pengarna i hans hand.
"No, Cay doesn't have to pay.." Sa hon och vände sin blick mot mig..
"Cay, I want you to be home before 12 tonight! Do you hear me? And don't you drink too much now, eyh? You know how bad it gets sometimes.." Sa hon till mig och jag suckade ljudligt.
"April, I'm not a baby! I can take care of my self!" Suckade jag och hon reste ögonbrynen.
"Really? Are you sure you didn't forget something there?!" Sa hon irreterat och jag svalde hårt, hon hade rätt..
Jag var skyldig henne detta, att lyssna på henne.. Det var det minsta jag kunde göra..
"I'm sorry.. I'll be back before 12 and I'll take it easy tonight.." Svarade jag och försökte ignorera de förvirrade blickarna från killarna.
"Good! Well, I gotta get back to work, see you at home!" Sa hon och försvann iväg för att ta någon annans beställning.
"What was that about?" Frågade Harry och skrattade lätt.
"Nothing special.." Mumlade jag, killarna verkade inte vara nöjda med det svaret men jag orkade inte prata om det nu..
"Let's go and dance!" Sa jag istället och drog med mig Harry ut på dansgolvet.

Det var säkert mitt 10:e glas jag var inne på just nu men jag orkade inte bry mig längre, Harry hade gått för att sätta sig i baren med Niall men Louis stod fortfarande kvar och dansade med mig. Mina fötter värkte och jag började känna mig yr, så jag greppade tag i Louis arm och vi satte oss vid stolarna som stod längst bort av baren.
"Well that was fun!" Skrattade Louis som uppenbarligen var starkt påverkad av alkoholen, jag skrattade och skakade på mitt huvud.
"How much is the clock?" Frågade jag och Louis drog upp sin mobil ur fickan, hans blick stannade på skärmen ett tag innan han lät den glida ner i fickan igen.
"It's just 11 so you don't have to worry!" Sa han och log mot mig, jag nickde och log tillbaka.


Jag drog fram mobilen ur fickan och kollade på klockan, 01.24 visade den..
Jag visste att Caylie redan borde vara hemma, men jag ville inte att hon skulle gå, jag ville umgås mer med henne! Och om hon stannade ute några extra timmar, vad gjorde det?!
"It's just 11 so you don't have to worry!" Sa jag och log mot henne, hon log tillbaka och nickade. Yes, hon trodde på mig!
Våran konversation fortsatte och på något vis kom vi in på ämnet, Ex pojkvänner, eller i mitt fall Ex flickvänner..
Caylie berättade för mig hur hennes senaste förhållande hade tat sluta när hon hade hittat sin kille i sängen med en av deras gemensamma kompisar. Jag kunde inte hjäpa att jag kände mig otroligt ledsen för hennes skull.. Även om det kanske var bra, vem vet om hon hade umgåts med mig annars..
Jag fick koncentrera mig rejält för att höra vad hon sa, musiken i lokalen var hög och alkoholen hade helt klart tatt över mig..
"I bet you couldn't get Harry to fall in love with you in 1 week!" Sa jag helt taget ur det blå, varför sade jag det?!
Caylie kollade först förvirrat på mig innan hon fnös och log..
"You don't think so? I can asure you that I could do that!" Sa hon och skakade på huvudet..
"Oh really show me then?! If you get Harry to admit that he's in love with you by next friday, I'll give you whatever you wanna have!" Sa jag självsäkert, vafan håller jag på med?! Säg inte att det var just jag som sagt det där.. Det var inte jag som sa det där, alkoholen hade tatt över mig.. Jag kunde inte kontrollera mig själv längre!
"Okay! I accept the challenge! But then I'll get whatever I wanna have right?" Svarade hon och verkade vara helt seriös, jag nickade även fast jag helst vill säga nej, vad höll jag på med?!
"And if you don't make it.. You owe me something I'll decide later!" Sade jag och hon bet sig i läppen, efter ett tag nickade och hon sträckte fram handen.
"Deal?" Frågade hon och jag kollade ner på hennes hand.
Jag ville egentligen säga nej, men det var inte jag som styrde mig själv längre, jag kände hur min hand tog tag i hennes och skakade den..
"Deal!" Hörde jag mig själv säga.. Vafan? Det var ju mig Caylie skulle vara med! Vänta lite nu, tänkte jag just det där..? Gillade jag verkligen Caylie?

 
Sådär! Kapitel 10!! Jag kanske inte nämnde detta på förra kapitlet! Men det kommer ut en ny del varje Söndag! Jag får nämnligen tänka mera på skolan nu när det börjar närma sig betygen! Men det blir väl bra?! Det blir lite längre kapitel då med! Och iblnad kanske ni kan få nått i veckan ;)
 
Kommentera? :)

Kommentarer
Postat av: tebbi

jätte bra att du har börjat skriva igen :) älskar din fanfic :)

Svar: Tack så jätte mycket! :)
Alicia

2012-11-18 @ 15:43:20
URL: http://tebbi.blogg.se
Postat av: Louise

mega super bra!!!:D

Svar: Taacck! :D
Alicia

2012-11-19 @ 11:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0