Words I Never Said.. - Del 11

"Deal?" Frågade hon och jag kollade ner på hennes hand.
Jag ville egentligen säga nej, men det var inte jag som styrde mig själv längre, jag kände hur min hand tog tag i hennes och skakade den..
"Deal!" Hörde jag mig själv säga.. Vafan? Det var ju mig Caylie skulle vara med! Vänta lite nu, tänkte jag just det där..? Gillade jag verkligen Caylie?

 
 
"Deal?" Frågade jag och hans blick föll ner på min hand, han greppade tag i den och vi skakade.
 
"Deal!" Blev hans svar och jag nickade, han kollade mig in i ögonen och log.
Jag visste att detta var dumt, men jag visste också varför jag gjorde det.. För April's skull, hon var den ända anledningen till att jag gjorde detta, även hur mycket hon skulle hata att jag gjorde det, men hon skulle heller inte få reda på något.. Nu skulle jag äntligen kunna betala tillbaka för allt besvär som jag påkostat April! Bara tanken på det fick mig att bli varm inombords, men tanken på att kanske såra Harry's känslor tog genast bort den.
Men det kunde väl inte vara så farligt, jag måste bara få honom att falla för mig och sedan när han erkänner det, säger jag bara att jag inte har samma känslor! Kapich så är det avklarat och jag kan välja mitt pris från Louis!
"But Louis.." Sa jag efter ett tag och han vände sig snabbt om mot mig, det glimtade till i hans ögon. "Don't tell anyone! Never ever.. This will be our secret, okay? Promise me!"
"I promise!" Sa han och jag log tillbaka mot honom, undra varför han ens kom på detta från första början?!

*Samtidigt hos Niall och Harry*

"I can get anyone in here!" Sluddrade jag och knuffade Niall lät på armen.
Våran eviga fylle konversation hade glidit in på ämnet om mig och tjejer, dock vet jag inte hur..
"No you can't!" Skrattade han och jag kände hur en gnista tändes inom mig..
"I can!" Sa jag och med höjd röst, Niall bara skrattade åt mig innan han mötte min blick.
"I bet you couldn't get Caylie to fall in love with you in 1 week!" Sa han och höjde på ögonbrynen mot mig, jag fnös och bet mig i tungan.
"Of course I could!" Sa jag och tog en klunk av vodka flaskan som jag höll i min hand, fy fasen vad starkt det var, osmart val Harry..
"Oh yeah! Show me then!" Sa han och kollade på mig med en seriös blick, jag nickade långsamt och tänkte på saken..
"Okay! In 1 week I'll get Caylie to fall in love with me!" Sa jag och Niall kollade imponerat på mig.
"Then we have a deal!" Sa han och höll fram sin hand, jag greppade tag i den genast och skakade den.
"Deal, little blond irishman!" Sa jag och han skrattade högt..
Nu skulle jag allt visa Niall att han hade fel, och jag menar vad kunde gå fel? När hon blir kär i mig och sedan erkänner det kommer jag bara säga att jag inte har samma känslor, sedan kommer livet gå vidare och vi alla kommer leva lyckliga!
"Hey Harry!" Sa en bekant röst bakom mig, jag snurrade runt på barstolen och mötte Caylie's turkos, gröna ögon.. Gud så vacker hon var.. Nej, vafan var det jag just tänkte?!

Ja.. Jag bjuder på ett litet mellan kapitel på en måndag! Snällt va? Jag kunde inte vänta med att skriva detta så jag fixade det nu! :D Vad tycks? Vad tror ni kommer hända?
Kommentera? Jag vet att ni vill ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

JRINPSIFCBDUOFBSFPIVBSUORBCOSFCBSUFOSYIVSUBISTVNWPIRVPIRVERPRINGDVPIDFNPODV M E R N U T A C K.

2012-11-20 @ 15:36:33
Postat av: musslan

Säger samma som Frida, SKRIV MER NU!!!! Så sjuuuukt bra :D

2012-11-20 @ 20:06:15
Postat av: Louise

GAAAASH SÅÅÅ BRA!!

2012-11-21 @ 20:01:06
Postat av: ilse

SÅ jäkla bra!!!!!!!!!!! Vill bara ha mer och mer och mer!

2012-11-23 @ 20:07:47
URL: http://ilsemariess.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0