Words I Never Said.. - Del 9

Jag känner ett litet sting inom mig och ställer mig snabbt emellan Caylie och Harry..
"Come here!" Säger jag och drar med mig henne in, jag för henne mot soffan och hon sätter sig ner.
"I'll be back in a minute!" Säger jag och hon nickar..
Jag går till Harry som fortfarande står ute i hallen och ler, att se honom så gör mig lite förbannad för att vara ärlig.
"Don't flirt with her.." viskar jag tyst för att Caylie inte ska höra, Harry fnyser lätt och ler..
"I'm not.." svarar han och går ut i varddagsrummet till henne..
Jag vänder mig raskt om och går in till mitt sovrum för att byta om..


Jag kollade mig i spegeln en sista gång innan jag öppnade sovrums dörren och kom ut i hallen, jag smög upp till öppningen som ledde in till varddagsrummet och försökte tjuvlyssna lite på vad Caylie och Harry pratade om..
"Oh really.. But how did you meet Louis then?" Hörde jag Harry fråga Caylie.
"Haha yeah.. Well, I kinda saved his life.." Skrattade Caylie och jag log stort, det var ett ganska underligt sätt att träffa en person på egentligen..
"Wow, like litterly saved his life or..?" Frågade Harry och han verkade ganska chockad.
"Yeah yeah! I was like standing there waiting for the light to turn green, and then I saw this guy, which was Louis, who walked straight out on the road! But right before the got hit by a truck I pulled him away! So yeah, I kinda saved his life!" Sa Caylie och skrattade igen.
"Haha wow, so he kinda owe you big time then?" Sa Harry och det blev tyst ett tag, så jag antog att hon nickade eller något då..
Jag tog ett djupt andetag och klev sedan in i varddagsrummet, Harry och Caylie kollade båda på mig och jag sträckte ut armarna och snurrade runt en gång.
"So what do you think, don't I look fabulous?!" Frågade jag och gjorde en pose, Caylie och Harry började skratta och jag drog på ett fake sårat ansikte.
"I was being serious.." muttrade jag men kunde inte låta bli att skratta med själv.
"You do look fabulous Louis!" Sa Caylie och gjorde tummen upp mot mig, jag log stort och nickade.
"Well shall we get moving?" Frågade jag Caylie som reste sig upp och nickade.
"Were are you going? Are you really gonna leave me here all alone?" Frågade Harry och reste sig upp han med, Caylie kollade på mig efter ett svar och jag suckade ljudlöst..
"Uhm.. Well we kinda planed to go alone to a club or something.." mumlade jag och Harry nickade långsamt, Caylie kollade på mig igen med en besvärad blick.
"But if you want to you can come with us!" Sa Caylie efter ett tag och gav honom ett stort leende, Harry gav henne ett ännu större leende tillbaka.
"Yeah yeah of course I wanna!" Sa Harry och sprintade till sitt rum för att antagligen byta om.
Jag kollade efter honom och försökte döjla min besvikelse att han skulle följa med, visst jag hade alltid kul med Harry! Men jag hade sett fram emot att få vara ensam med Caylie..


Louis vände sig om och kollade efter Harry, jag visste att han var lite besviken på att Harry skulle följa med, eller jag kände på mig det iallafall.. Men vad skulle jag göra, att lämna Harry här helt ensam hade ju vart taskigt! Dessutom var han riktigt rolig och jag kom bra överräns med honom, så varför inte lära känna honom bättre?!
Efter en stund kom Harry tillbaka in, han hade på sig samma mörkblåa jeans som innan men nu hade han bytt till en vit T-shirt med ett svart märke på.
Han log mot mig och vände sig sedan till Louis och gjorde en gest med armarna att vi skulle gå ut till hallen.

Eftersom att klockan bara var 1 så bestämde vi oss för att shoppa lite innan vi skulle ut och festa, dessutom behövde jag köpa något att ha på mig till ikväll, det var länge sedan jag sist var ute.
Vi klev ur Harry's Range Rover och gick in i gallerian, Louis tjatade på oss att vi skulle gå in på Top Shop och försöka hitta något till mig där, så tillslut gav jag upp och lät han dra in mig i affären.
Harry och Louis gick direkt in och började leta efter något till mig, själv stod jag kvar vid ingången och kollade runt i jakt på något, mina ögon landade på en ljus grön klänning, vid bysten var den lindad och neder delen var lös, och ett genomskinligt draperi hängde över neder delen som var längre där bak. Den var perfekt!
Jag gick raka vägen fram till den och letade fram en i min storlek, sedan gick jag bort till Louis som stod en bit bort och letade.
"Hey Louis! I've found the perfect dress!" Sa jag och höll upp klänningen, han nickade gillande och log stort.
"I think so too! Come on lets find Harry and then we'll buy it!" Sa han och drog med mig bort till Harry som stod och kollade på en lju rosa klänning.
"Hey, Harry mate! Caylie have found her dress!" Sa Louis och pekade på klänningen som hängde över min arm.
"Oh good! Let's go and buy it then!" Sa han och pekade mot kassan.
Jag gick före de båda killarna och lade upp klänningen på disken, damen som stod i kassan kollade upp på mig med ett leende och tog tag i klänningen.
"£37.50! Cash or credit?" Sade hon samtidigt som hon lade ner klänningen i en plats påse.
"Credit!" Sa både Harry och Louis samtidigt, vid varsinn sida om mig sträckte de fram ett kreditkort.
"It's okay Boo Bear I can pay it for Caylie!" Sa Harry och blinkade mot Louis.
"No no, I can pay for her!" Sa Louis och sträckte fram sitt kort ännu längre.
Damen bakom disken kollade förvirrat på de båda korten, osäker på vilket hon skulle ta. Jag suckade tyst och rullade ögonen, att killar alltid skulle vara sånna gentlemän..
Jag räckte över £50 till henne och hon tog emot dem med ett leende, sedan gav hon tillbaka växeln, jag stoppade ner växeln i jackfickan och tog sedan tag i min påse.
När jag vände mig om kollade både Louis och Harry förvirrat på mig.
"I could've paid for you!" Sa Harry och jag bara skakade på huvudet samtidigt som jag gick ut från Top Shop, killarna svansade efter mig och verkade fortfarande lite förvirrade.
"You didn't have to pay Cay.." Sa Louis och log mot mig, jag fnissade lite och skakade ännu en gång på huvudet.
"Let me tell you something.." Började jag och slickade mig på läpparna. "It was me who needed the dress, so I paid for it! I don't like getting spoiled and I really don't like guys who tries to impress on me by buying things!"
Louis skrattade lite och skakade på huvudet, som om han trodde att jag skojade med dem..
"So I didn't impress you then?" Frågade Harry och log flörtigt mot mig, jag skakade på huvudet och han spelade sårad.
"Let's go to Starbucks and get something to drink!" Föreslog jag och de nickade instämande.

Jag studerade min spegel bild, den såg inte så dålig ut.. Klänningen satt perfekt på mig, och matchade perfekt till de begie pumpsen och min make-up! Jag log stolt och tog tag i min klutch som redan innehöll allt jag behövde ha med mig.
Jag gick ut till mitt varddagsrum där Harry och Louis satt och väntade, deras blickar föll direkt på mig och studerade mig nerifrån och upp. Ögonen var stora och de båda log, jag fnissade generat och slog ut armarna i luften.
"Does it look okay?" Frågade jag och log stort.
"Yeah you look beautiful!" Sa Harry och Louis nickade instämande..
"Brilliant! Let's go!" Skrattade jag och vi gick ner till taxin som väntade utanför.
 
Sådär! Efter mer än 2 månader är vi igång igen! Inte det bästa eftersom att det just börjat igen, men vad tycks? Ett litet mellan kapitel sisådär för att få igång det lite! :D
 
Kommentera? :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Äntligen :') så bra!

2012-11-13 @ 18:09:17
Postat av: Frida

Ggeeeee oss mer dåååråååå

2012-11-13 @ 21:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0